Współcześnie zarządzanie przedsiębiorstwem znacznie częściej wymaga od właściciela powierzenia niektórych obowiązków zewnętrznym realizatorom. Może mieć to związek zarówno z kwestiami codziennymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Sprawozdania roczne są źródłem niepokoju dla wielu firm. Prócz tego nie każda placówka posiada na tyle wykwalifikowanych pracowników, by fachowo taki raport poddać analizie. Dlatego też znacznie częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej kwestii. Cieszące się renomą agencje reklamowe nie tylko traktują każdego zleceniodawcę w sposób indywidualny, ale również każdy plan działania tworzą od podstaw. Dokładnie tak jest w przypadku sprawozdań rocznych z funkcjonowania konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj tworzone od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z wzięciem pod uwagę wyjątkowych cech konkretnego przedsiębiorstwa. Profesjonalna agencja reklamowa bierze pod uwagę także cel tworzenia takiego raportu, jego zastosowanie w praktyce. Podczas powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo ważne są również regularne konsultacje z przedstawicielami danej firmy. Indywidualnie wykreowany raport prezentuje treści zarówno procentowe jak i innego rodzaju w atrakcyjny, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Wszelkie badania rynku są przy tym wykonywane przez ekspertów z branży marketingu.